Vasario 5–9 dienomis Svalios progimnazijoje buvo organizuojamos kūrybiškumą skatinančios STEAM veiklos, į kurias noriai įsiraukė 1–8 klasių mokiniai.
Pirmadienį mokytojo profesiją „pasimatavo“ progimnazijos septintokai, kurie kitokias pamokas saugesnio interneto temomis vedė 1–4 klasių mokiniams. Būsimieji mokytojai savivaldžiai pasirinko ne tik mokymo klasę, bet ir temą, patys sugalvojo užduotis.
Antradienis buvo skirtas programavimui ir programavimui ir algoritminiam mąstymui. Mokiniai, dirbdami poromis, kūrė žaidimą, testą, interaktyvią istoriją, labirintą, edukacinę priemonę „Žaidžiame geografiją“ Scratch programa. Mokinių darbai žavėjo savo originalumu ir kūrybingumu.
Trečiadienį progimnazjos matematikai rinkosi spręsti algebros, geometrijos, loginių užduočių, nes ši diena buvo skirta visų mokslų karalienei – matematikai. Ši mokslo šaka – tai galingas įrankis, galintis padėti suprasti mus supantį pasaulį ir jame vykstančius procesus, todėl draugystė su skaičiais, lygtimis ir algoritmais, ypač dabar, skaitmeniniame duomenų amžiuje, yra labai svarbi.
Ketvirtadinį mokiniai rinkosi statyti, kurti, projektuoti. Tai – inžinerinė diena. Tęsdami tradiciją, mokiniai per dvi valandas turėjo pastatyti tiltą, išlaikantį kuo didesnę apkrovą. Mokiniai tapo inžinieriais, jie braižė, planavo, mąstė, bendradarbiavo, diskutavo apie tai, kaip turėtų atrodyti jų tiltas ir kaip jis gali išlaikyti svorį, nes tilto medžiagos – pačių pasirinkta makaronų rūšis ir karšti klijai. Rezultatas stebino visus, išmokti nauji įgūdžiai, pasiekti išsikelti tikslai ir pagerintas praeitų metų rezultatas. Mokinių pastatyti tiltai lengvai išlaikė daugiau nei 2 kg apkrovą (praeitais metais 1,2 kg).
Pasvalio Svalios progimnazija, įgyvendindama Pasvalio rajono savivaldybės švietimo Pažangos planą pagal projektą „Tūkstantmečio mokyklos I“ organizavo 7 klasės mokiniams edukacinę išvyką į Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos STEAM centrą. Mokiniai dalyvavo „Jaunojo elektriko iššūkiai“, „Garso ir vaizdo mikrovaldiklių programavimas“ ir „Kosmetinių burbulų gamyba“ edukaciniuose užsiėmimuose. Praktinėje veikloje mokiniai įprasmino žinias, gavo naujų įgūdžių ir patirčių, o, svarbiausia, visą šį laiką lydėjo puikios emocijos.
Dėkingi esame mokiniams už jų veiklumą, kūrybiškumą, išmonę, už darbus ir pasiekimus, kurie džiugina visą mokyklos bendruomenę.
Informatikos, matematikos mokytoja Vilma Ranonienė