Šiais mokslo metais penkiose Lietuvos savivaldybėse išbandomas pilotinis 4K modelis. Tai viena Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro vykdomo projekto „Neformaliojo vaikų švietimo paslaugų plėtra“ veiklų, kuria siekiama ugdyti mokinių įgūdžius savarankiškai kelti tikslus, įsivertinti savo progresą, apmąstyti asmeninę mokymosi prasmę. Taip pat gerinti formaliojo ir neformaliojo vaikų švietimo ir savišvietos dermę, skatinti mokinius vykdyti pačių inicijuotus projektus.
Nuo 2022 m. rugsėjo mėn. Svalios progimnazijoje startuoja 4K modelio įgyvendinimas.
4K modelis turi savo ciklą. Jį sudaro idėjos, planavimo, įgyvendinimo ir refleksijos etapai. Idėjos stadijoje mokinys apsisprendžia, kokias veiklas norėtų vykdyti, jas renkasi pagal savo pomėgius. Tada keliasi tikslus, susiplanuoja, kaip jų sieks. Išsikėlęs tikslus pradeda vykdyti pasirinktas veiklas, jų įrodymus kaupia kompetencijų aplanke. Galiausiai, reflektuoja ir apmąsto asmeninę pažangą. 4K kelionėje mokiniui padeda 4K koordinatorius, atsakingas už mokinių, dalyvaujančių 4K modelio veiklose, konsultavimą ir 4K modelio veiklų organizavimą. Koordinatorius taipogi padeda mokiniui susiplanuoti laiką taip, kad kiekviena 4K modelio sritis būtų išbandyta.
Bandomuoju laikotarpiu mokiniams padeda 30 mokytojų iš Alytaus, Kaišiadorių, Panevėžio, Pasvalio ir Rokiškio rajonų savivaldybių, kurie ir tapo 4K koordinatoriais. Visi jie dar prieš prasidedant šiems mokslo metams dalyvavo specialiai jiems parengtoje 40 akad. val. kvalifikacijos tobulinimo programoje „Asmeniniais besimokančiojo tikslais ir refleksija grįsto ugdymo (4K modelio) įgyvendinimas“. Mokymų metu jie buvo supažindinti su pagrindiniais 4K modelio principais, gerosiomis užsienio praktikomis, mokėsi organizuoti 4K modelio veiklą savo ugdymo įstaigose. Tuo tarpu projekte dalyvaujantiems 5–8 klasių mokiniams 4K pakeitė privalomas socialines-pilietines valandas.
Informacija paimta iš https://www.lmnsc.lt/